Doradca klienta

Zastanawiasz się na czym polega praca jako doradca klienta, bo sam myślisz o rozwoju w tym kierunku? Jakie wymagania trzeba spełniać, aby móc myśleć o karierze doradcy klienta? Ile tak naprawdę zarabia się w tym zawodzie?

Charakterystyka pracy jako doradca klienta

Praca w charakterze doradcy klienta, w ostatnich latach zyskała dużą popularność, głównie ze względu dynamicznie rozwijającej się gospodarki i chęci ludzi do pomnażania swoich zysków. Dokonanie odpowiedniej decyzji, gdzie ulokować swój kapitał, jaki kredyt wziąć, aby bez problemu poradzić sobie z jego spłatą czy kiedy sprzedać posiadane aktywa to sprawy, które chętnie powierzamy doświadczonym profesjonalistą, z odpowiednim zakresem wiedzy i kompetencji z zakresu finansów i bankowości, aby mogli tę decyzję za nas podjąć.

Praca doradca klienta to poniekąd zarządzanie przyszłością i szczęściem osoby, która nam zaufała i powierzyła w nasze ręce, strategiczną decyzję, odnośnie swojego życia. Do podstawowych zadań doradcy klienta należy bezpośredni kontakt z klientem indywidualnym. Potrzebne są tutaj umiejętności nie tylko nabyte w trakcie edukacji czy kursów, ale również gama cech emocjonalnych, która pozwoli na nawiązanie relacji i długofalowe budowanie więzi. Nikt nie chce, aby doradzał mu robot, ale składająca się z duszy i ciała osoba, która potrafi przekazywać swoje emocję oraz umiejętnie słucha powierzanych mu zagadnień.

Co wchodzi w zakres obowiązków na stanowisku doradcy klienta?

Doradca zajmuje się przede wszystkim prezentowaniem oferty i sprzedażą produktów bankowości detalicznej oraz produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Doradca przyjmuje także wnioski kredytowe, przekazuje je w celu rozpatrzenia do działu ryzyka oraz finalnie informuje klienta o decyzji końcowej. Zajmuje się także formalnościami związanymi z przygotowaniem dokumentów oraz umów. W zakres jego obowiązków wchodzi też realizacja indywidualnych planów sprzedaży, aktywne pozyskiwanie i kompleksowa obsługa klienta indywidualnego, który jest do niego przypisany. Tak jak w wielu zawodach, również doradca klienta ma swój target, za którego zrealizowanie odpowiada i musi się z niego wywiązać. W szerszym zakresie doradca współpracuje z działem compliance i przekazuje mu informacji o klientach, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi danego oddziału bankowego. Nie jest tajemnicą, że zawód ten ma również funkcję reprezentatywną.

Dobry doradca klienta to wizytówka banku, która dzięki swoim kompetencjom, elokwencji i umiejętności sprzedania siebie jak i usługi, buduje długofalowe relacje, przekładające się w przyszłości na renomę i zysk banku. Idealna osoba na to stanowisko, to absolwent kierunkowych studiów wyższych. Coraz częściej pracodawcy powierzają obowiązki doradcy klienta, studentom ostatnich lat studiów, którzy dzięki odpowiednio skonstruowanemu grafikowi na uczelni, mogą rozpocząć karierę zawodową. Sumienne podejście do pracy, dobre maniery oraz łatwość w nawiązywaniu relacji to nie tyle sloganowe, ile niezbędne cechy dobrego doradcy klienta. Wiele banków, szczególnie w dużych miastach, jako niezbędny wymóg, stawia znajomość co najmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym, która umożliwi budowanie relacji z klientem zagranicznym.

Na jakie zarobki na stanowisku doradcy klienta, może liczyć osoba, szukająca pracy w tym charakterze?

Średnie miesięczne wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi 4.200 złotych brutto, a co drugi doradca zarabia w przedziale mieszczącym się od 3.500 złotych do 5.250 złotych brutto. Perspektywy pracy w charakterze doradcy są naprawdę ogromne, a przyszłe zarobki zależą w dużej mierze od nas samych!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here