Jak pisać skuteczne nagłówki w kampaniach mailingowych

Kampania e-mail to skuteczne narzędzie marketingowe, które umożliwia docieranie do szerokiego grona potencjalnych i obecnych klientów. Tworzenie angażujących kampanii mailingowych, wymaga jednak zwrócenia uwagi na szereg czynników wpływających na efektywność reklamowanej komunikacji. Wśród nich na uwagę zasługuje treść wysyłanych wiadomości, a także występowanie nagłówków pozwalających na uporządkowanie całego komunikatu. Jak pisać nagłówki w kampaniach mailingowych? Podpowiadamy!

Marketing internetowy, a kampania mailingowa – dlaczego warto

Kampanie mailingowe to forma komunikacji B2C, która wykorzystuje skrzynki mailowe do dostarczania informacji zarówno potencjalnym, jak i obecnym klientom. Jest to skuteczny i szybki sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców oraz budowanie pozytywnemu wizerunku marki przy relatywnie niewielkich kosztach inwestycyjnych, dlatego po kampanie e-mail bardzo często sięgają firmy działające w branży e-Commerce.

Nagłówki w kampaniach mailingowych – jak pisać?

Skuteczna kampania e-mail powinna zachęcać odbiorców do przeczytania i zaangażowania się w przygotowaną treść, a w efekcie – pozwolić na zdobycie ich zainteresowania proponowanymi przez markę produktami czy usługami. Jednym z elementów udanej kampanii mailingowej, który jest niezwykle pomocy podczas kreowania przejrzystych, przyjemnych w odbiorze komunikatów są nagłówki, czyli tytuły i podtyły pozywające na uporządkowanie całego tekstu oraz ułatwienie czytelnikowi odnalezienie się w przygotowanej treści.

Nagłówki w kampaniach mailingowych, warto pisać na podstawie poniższych wskazówek:

  • pisz myślą o celu, jaki ma osiągnąć mailing;
  • pisz z myślą o targecie, do którego skierowany ma być dany komunikat;
  • pisz w prosty sposób, który pozwoli na szybkie odczytanie i zrozumienie przygotowanego komunikatu, a także optymalne wykorzystanie kilku sekund, jakie statyczny odbiorca przeznaczy na przeczytanie nagłówka oraz zdecydowanie czy warto czytać dalej;
  • pisz o konkretach – pozwala to na autentyczne zainteresowanie odbiorcy treścią maila;
  • twórz krótkie nagłówki i unikaj zbędnych słów, które mogłoby wprowadzać odbiorcę w błąd;
  • odpowiednio dobieraj słowa;
  • pisz językiem korzyści, który pozwoli na określenie celu wysyłanej kampanii mailingowej;
  • zwróć uwagę na wygląd nagłówka – powinien on przyciągnąć uwagę, ale jednocześnie nie dominować nad treścią maila.

Chcąc tworzyć skuteczne nagłówki, a także inne elementy kampanii mailingowej, sprawdź ofertę firmy https://freshmail.pl/email-marketing/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here