Prowadzisz firmę? Czy wiesz, że jej rozpoznawalność w dużej mierze zależy od poczynionych przez ciebie nakładów na reklamę? Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w komunikację wizualną.
Twoja firma może szybko zniknąć w gąszczu innych, jeżeli nie wyróżnisz jej. Przykład? Wystarczy tylko, że przywołasz w myślach kilka firm zajmujących się produkcją butów lub słodyczy. Dlaczego wymieniłeś akurat te marki, a nie inne? Bo prawdopodobnie to właśnie logo czy materiały promocyjne tych firm kojarzysz. Bardzo możliwe też, że pod wpływem materiałów reklamowych, zdecydowałeś się skorzystać z ich oferty.
Nie ma znaczenia, w jakiej branży działasz. Jeżeli posiadasz dobry produkty i chcesz się wyróżnić, to musisz pamiętać o komunikacji wizualnej.
Komunikacja wizualna a zysk
Zależność między komunikacją wizualną a ekonomicznym sukcesem firmy jest ogromna. Im więcej środków przeznaczysz na promocję swojej firmy i oferowanych produktów, tym więcej osób będzie miało świadomość ich istnienia. Jeżeli chodzi o komunikację wizualną, to powinieneś postawić na specjalistów, bo to właśnie oni opracują dla ciebie m.in. charakterystyczne logo. Dobre logo nie tylko musi wpadać w pamięć, lecz także powinno kojarzyć się z prowadzoną przez ciebie działalnością gospodarczą.
W przypadku logo czy innych materiałów reklamowych ważne są kolory, fotografie czy typografia. Wszystkie te elementy wpływają na sposób postrzegania i odbierania przez konsumentów twojej firmy. Im więcej osób będzie kojarzyć twoją markę, tym większa szansa na sprzedaż i zysk.
Zaprezentuj się, aby sprzedać
Jeżeli dopiero rozpoczynasz prowadzenie działalności gospodarczej, to dobrze zrobisz, biorąc udział w różnych targach. Podczas takich możesz pokazać twój produkt i zdobyć klientów. W takim przypadku komunikacja wizualna również jest bardzo ważna – od niej zależy, czy zostaniesz dostrzeżony.
W przypadku targów każda firma tworzy swoje stoisko ekspozycyjne. Twoje powinno być oryginalne, czyli przyciągać uwagę przechodniów. Takie są stoiska handlowe firmy Canvas – dzięki nim będziesz się wyróżniał.
Stoisko to jednak często za mało – potrzebujesz również materiałów POS, czyli np. stojaka z ulotkami czy broszur, w których zostaną zawarte informacje o produkcie i o jego zaletach. Firmy oferujące takie produkty stawiają na różnorodność, w efekcie czego możesz wybrać takie produkty, które pozwolą ci w najlepszy sposób zaprezentować swoją firmę.
Punkt stacjonarny? Nie zapomnij o jego wystroju
Jeżeli posiadasz sklep firmowy, w którym oferujesz swoje wyroby, to ważne jest nie tylko jego wnętrze. Owszem, powinno być ono urządzone w sposób, który pozwoli eksponować poszczególne produkty. Musisz jednak pamiętać, że zanim klient wejdzie do sklepu, to… spojrzy na sklepową witrynę.
O aranżację witryny warto zadbać, bo jest ona zewnętrzną wizytówką sklepu. Logo, oświetlenie czy druk – to wszystko wpływa na to, czy klient wejdzie do sklepu. Jeżeli tak, to pierwszy cel został osiągnięty właśnie za pomocą komunikacji wizualnej.