social media
Fot. Pexels.com

Czasy się zmieniają i teraz posiadanie konta firmowego w co najmniej jednym medium społecznościowym to podstawa. To właśnie social media pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie znalezienia klienta. Jednocześnie jest to stosunkowo tanie źródło promocji.

Przeczytaj też: http://www.garg.pl/social-media-czyli-jak-prowadzic-swoj-profil-firmowy/

Jakie social media wybrać?

Gdzie szukać klienta? Jest to ważne pytanie, a odpowiedź na nie musisz znaleźć samodzielnie. Przede wszystkim przeanalizuj swoją grupę docelową.

Odpowiedź sobie na pytania:

  • w jakim wieku są klienci?
  • jak spędzają swój wolny czas?
  • z jakich urządzeń korzystają do przeglądania internetu: komputer, smartfon, tablet?

Następnie warto sprawdzić, gdzie swoje profile ma konkurencja. Trudno będzie sprawdzić skuteczność bycia na danym profilu. Jednak spróbuj ocenić sytuację na podstawie ocen i rekomendacji, komentarzy, zwłaszcza jeśli pojawiają się komentarze o produkcie firmy.

Inną rzeczą o jakiej musisz pomyśleć w tym kontekście to jakie treści jesteś w stanie dodawać. YouTube to serwis z filmami, a co za tym idzie dodawane treści powinny być wideo. Zastanów się czy masz sprzęt i czas na nagranie filmu oraz jego zmontowanie.

Na Instagramie można umieszczać zdjęcia i filmy. Tu również należy się zastanowić czy mamy treści, które można tam opublikować. Należy tak zrobić z każdym portalem jaki rozważamy.

Kampania reklamowa w social media

W social mediach można postawić na darmowe prowadzenie portalu i zdobywanie tak zwanego zasięgu organicznego bądź skorzystać z płatnej reklamy. Do takiej promocji należy podejść bardzo profesjonalnie. W przeciwnym razie wydamy pieniądze w błoto.

Tworzenie kampanii reklamowej to właściwie temat na oddzielny post. Jest to bardzo obszerny temat. Warto wiedzieć o tym, że istnieje kilka możliwości ustawienia reklamy związanych z jej celem.

Płatna forma promocji może dotyczyć zwiększenia zasięgu posta, tak aby dotarł do jak największej liczby odbiorców. Może być też związana z wypełnieniem formularza, bezpośrednim przeniesieniem do sklepu z danym produktem. Jeśli dopiero zaczynasz warto rozważyć skorzystanie z pomocy profesjonalisty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here